top of page

Konglekrans

Å lage en konglekrans er veldig kjekt, på flere måter syns jeg.

Det første er at det er veldig hyggelig å gå ut i naturen å hente kongler, man får gått en tur ute i naturen og jeg får god følelse å plukke med meg noe fint fra naturen som jeg kan lage noe fint av.

Det andre er gleden av å lage noe fint, jeg koser meg når jeg får lage noe.

Konglene blir finest om de får ligge å tørke en stund før de brukes. Da er det fint å legge dem i noen fine kurver for-eksempel.

For å lage en konglekrans trenger man en halmring, størrelse velger du selv. I tillegg trengs det lim-pistol og lim. Limen kjøpte jeg på Biltema, den funker helt. Man trenger også en liten dose tålmodighet, for det tar en stund å lime på alle konglene.

Om en limer konglene utover som vist på bilde får kransen en flott, fyldig og frodig form. Innerst limes små kongler.

Slik ser den ut fra baksiden. Lim kogler oppå de som ligger utover, og lim kongler innover. helt innerst i ringe limes små kongler.

Det blir veldig fint å bruke ulike kongler, som har både ulike størrelse og ulike farge. Da blir den litt levende. At konglene ligger litt i forskjellige retninger gjør også at det blir en litt mer spennende komposisjon.

Det blir veldig fint å bruke ulike kongler, som har både ulike størrelse og ulike farge. Da blir den litt levende. At konglene ligger litt i forskjellige retninger gjør også at det blir en litt mer spennende komposisjon.

Til slutt kan man lime på små rakler og små orekongler. De kan dekke om det er noen små hull som gjør at halmringen er synlig eller dekke til om det er synlig lim.

Håper jeg har klart å inspirere noen til å lage sin egen konglekrans.


Hekta på hekkel

Velkommen til min blogg. 

Her vil jeg legge ut bilder fra min verden, fra det som er fine ting for meg. 

Håper at noe av det jeg driver med kan være til inspirasjon for deg. 

Tidligere blogginlegg
Arkiv
bottom of page