top of page

Heklet teppe i grønnblå toner


Dette teppe har større ruter enn det jeg vanligvis hekler, jeg pleier å ha 4 eller 5 omganger på de teppene jeg hekler med små ruter. Disse rutene 7 omganger. Med store ruter og at rutene er like, tar det ikke så lang tid som med de teppene som har små ruter.

Fargevalget er blitt inspirert av et teppe jeg så på Pinterest.

Teppe jeg ble inspirert av kan du se HER

Hele min Pinterest finner du HER

Jeg bruker Pinterest mye til inspirasjon.

Det er 8 omganger rundt hele teppe. Ja, det tar mye tid men jeg syns det blir en så fin ramme rundt.

En god helhet og en fin avslutning.

Babyull kjøpt på Sparkjøp

Mini Alpakka kjøpt på garnbutikk

Superfine alpaca merino kjøpt på Fell, det er fra Dale garn.

Alpaca fine er fra Viking garn

Adore er kjøpt på Sparkjøp

Babygarn er kjøpt på Europris

Felles for alt garnet er at det er tynt og kan hekles på heklenål 3

Jeg er nøye på at det er tynt garn, ellers vil det ikke bli fint.

Håper dette har gitt deg inspirasjon til sette igang å hekle ditt eget teppe


Hekta på hekkel

Velkommen til min blogg. 

Her vil jeg legge ut bilder fra min verden, fra det som er fine ting for meg. 

Håper at noe av det jeg driver med kan være til inspirasjon for deg. 

Tidligere blogginlegg
Arkiv
bottom of page